Оқу процесінің эргономикалық-педагогикалық компонентінің рөлі психологиялық және әлеуметтік-мәдени әлеуетті іске асыру, білім беру процесіне қатысушылардың денсаулығын сақтау және нығайту, оқытудың жоғары сапасын қамтамасыз ету, қатысушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту, педагогикалық еңбекті сауықтыру үшін қолайлы жағдайлар жасау болып табылады.
Педагогикалық эргономика оқу ортасы факторларының келесі негізгі топтарын анықтайды:
-физика-химиялық (температура, ылғалдылық, Жарық, шудың болуы және т. б.);
- кеңістік құрылымдары (өлшемдері, пішіні, кеңістік элементтерінің бағдары);
-техникалық-эстетикалық (пішіндердің, сызықтардың әсемдігі, мектеп жабдықтары мен құрал-жабдықтарының бояуы, түстерді эстетикалық пайдалану, т. б.)
- әлеуметтік-психологиялық (тәрбиеленушілер арасындағы қарым-қатынас, топтағы жалпы әлеуметтік-психологиялық атмосфера)
Оқу бөлмелері мен жұмыс орындары барынша қолайлы жарықтандырылады, бұл тәрбиеленушілердің жұмысқа қабілеттілігін қамтамасыз ету үшін үлкен маңызға ие. Жарықтың жеткіліксіздігі баланың психикасын және көру мен есту қабілетіне қысым жасадйы, балалардың жұмысын тежейді, демек, түзету және білім беру процесінің сапасына әсер ететін.
Микроклимат. Біздің балабақшаның педагогтары режимдік сәттерде және ҰІӘ кезінде СанЕмн талаптарына сәйкес топтық бөлмелердегі температуралық режимді, айналым жылдамдығын және ауаның ылғалдылығын қамтамасыз етуге бағытталған іс-шараларды жүзеге асырады. Бөлмелердегі микроклимат гигрометрлердің көмегімен бақыланады және табиғи (өтпелі, бұрыштық немесе бір жақты желдету) реттеледі.
Біздің балабақшада ойын бөлмеден, жатын бөлмеден, дәретхана бөлмесінен, ас бөлмесінен ,қабылдау бөлмесінен тұратын 14 топтық бөлмелер жұмыс істейді.
Түзету-білім беру процесін оңтайландыру мақсатында топтық бөлмелер білім беру дағдысына сәйкес келетін орталықтарға бөлінген.
Әр топта заманауи жабдықтармен және әртүрлі дидактикалық материалдармен жабдықталған заттық-дамытушы орта бар. Жатын бөлмелер топтағы балалар санына сәйкес жеке дара кереуеттермен жабдықталған, тығыз, жарық өткізбейтін матадан жасалған перделер тәрбиеленушілерге күндізгі ұйқы кезінде жақсы демалуды қамтамасыз етеді. Барлық топтардағы жиһаз СанЕмн талаптарына сәйкес балалардың бойы мен салмағын ескере отырып таңдалады.
Интерьердің түс дизайны. Адам сыртқы әлем туралы ақпараттың 90% - ын көру органы арқылы қабылдайтындықтан, түстердің әртүрлілігі маңызды. Қаныққан жасыл тыныштық әсерін береді, сары түсті қосқан кезде ол әрекетті ынталандырады, көк - байсалдылық пен ой береді. Сары түс алаңдатады, қоздырады; көк – санадан тыс тереңдеуіне ықпал етеді; қара көк және күлгін қайғы-қасіретті оятады.
Біздің балабақшада Біз негізгі ережені ұстанамыз-негізгі аумақты алып жатқан түстер, жарқын емес, тыныш; жарқын түстер ең аз аумақты алатындықтан, бұл маңызды бөлшектерге назар аудартады. Топтардағы оқу жабдықтарының түс дизайны бөлменің түстерімен үйлеседі. (рекреация)
Білім беру процесіне қатысушылардың денсаулығын сақтау және нығайту мақсатында балабақша ғимаратында спорт залы,музыкалық зал, «Жеті ойыншық» авторлық бағдарлама кабинеті жасақталған.
Біздің балабақшада жағымды әлеуметтік-психологиялық факторларды қамтамасыз ету үшін сенсорлық және жұмсақ бөлме бар. Сенсорлық бөлме бала мен ересек адам арасында тез арада оң байланыс орнатуға мүмкіндік береді, бұл жұмыстың тиімділігі мен тиімділігін едәуір арттырады. Жұмсақ бөлме жабдықтары жеңіл, жұмсақ және қауіпсіз, ойын модульдері көп функциялы, берік, экологиялық таза материалдардан жасалған. Жұмсақ модульдермен ойнау арқылы мұғалім оқуға деген қызығушылықты сақтап қана қоймай, сонымен қатар танымдық белсенділікті, моториканы және қарым-қатынас дағдыларын белсендіретін тапсырмалар береді.
Өсімдіктердің оқу ортасына әсері. Еңбек жағдайларын жақсарту жүйесінде сауықтыру флорасын таңдау үлкен маңызға ие, ауа құрамын қалыпқа келтіруге, жүйке-эмоционалды және визуалды шаршауды жеңілдетуге, балабақша бөлмелерінің интерьерін эстетикалық безендіруге көмектеседі.
Топтық бөлмелер мен демалыс орны үшін жабық өсімдіктерді таңдағанда, біз келесі өлшемдерді ұстанамыз:
- өсімдіктер белгілі бір жас тобының бағдарламалық талаптарына сәйкес таңдалады;
- өсімдіктердің иісі күшті, алаңдатарлық болмауы керек;
- өсімдіктер аллергиялық реакция тудырмауы керек;
- өсімдіктер жолдарды жауып, терезелерді немесе шамдарды қараңғыламауы керек.
Топтық үй-жайлар мен рекреацияларды көгалдандыру жалпы интерьермен үйлесімді үйлеседі.
Балабақша аумағында топтар саны бойынша көлеңке батырмалары және шағын сәулет нысандарымен жабдықталған үлескелер орналасқан. Әр үлеске жеке стильде безендірілген.
Сонымен, білім беру және дамыту ортасы балалардың балабақшада өзін жайлы сезінуін қамтамасыз етеді, денсаулығын сақтайды және тиісті мінез-құлыққа ықпал етеді. Дұрыс ұйымдастырылған ортаның арқасында әр бала өзіне ұнайтын іс-әрекетті таба алады, өз күштері мен қабілеттеріне сенеді, ересектермен және құрдастарымен өзара әрекеттесуді үйренеді, олардың сезімдері мен әрекеттерін түсінеді және бағалайды.
«Қарлығаш» бөбекжай-бақшасы» МКҚК педагогтардың тізімі
Р/с № |
Тегі, аты, әкесі нің аты (болған жағдайда) |
Туған жылы мен жері |
Жоғары және/немесе техникалық және кәсіптік, және/немесе орта білімнен кейінгі білімі, қайта даярлаудан өткен туралы мәлімет, мамандығы, диплом бойынша біліктілігі, бітірген жылы |
Қызметі |
Санаты, берілген күні, санат берілгені туралы бұйрықтың нөмірі |
1 |
2 |
3 |
4 |
8 |
9 |
2 |
Медеуова Кулмайра Сарсенбиновна |
13.01.1965ж
|
АПИ-1986ж Жоғары
|
меңгеруші |
Жоғары 06.07.2019ж №197 |
2 |
Калмұхаш Жангүл Жұмабай қызы |
26.11.1992 |
Арнаулы орта. Ақтөбе гуманитарлық колледжі.«Мектепке дейінгі тәрбие және оқыту» 2013ж
С.Бәйішев атындағы университет «Педагогика және психология»2015 ж
|
психолог |
Педагог-сарапшы 12.08.2021 ж №1-273
|
3 |
Есентурлина Раушан Онгарбайкызы |
03.01.1976ж |
Жоғары Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе университетінің педагогика және мектепке дейінгі балалар психологиясы» 1998 ж |
тәрбиеші |
Педагог-зерттеуші 13.08.2021 ж №211
|
4 |
Коянбаева Шолпан Сагиновна |
25.11.1971 |
Пед класс-1991ж Мектепке дейінгі ұйым тәрбиешісі. АГК-2009ж Бастауыш сынып мұғалімі 2009 ж |
тәрбиеші |
Жоғары 15.05.2020 ж №102 |
5 |
Сарбатырова Клара Сыдыковна |
25.10.1961 |
Профучилище – 1979, АПУ-1986ж Бастауыш сынып мұғалімі Біліктілігін арттыру курсы
Ақтөбе облыстық кадрлар біліктілігін арттыру және қайта даярлау институты 2014 ж № 032
«Теория и практика педагогической квалиметрии: управление качеством воспитания и обучения» № 0221091 |
тәрбиеші |
1 санатты 10.07.2017 ж № 1-557
|
6 |
Кубжанова Жанар Уразовна |
30.08.1974 |
Орал педагогикалық училище «Мектепке дейінгі тәрбие» 1993 |
тәрбиеші |
Педагог-модератор 18.08.2021 ж №36 |
7 |
Жиеналина Разия Иблимановна . |
16.12.1987 |
Көпсалалы «Болашақ» Колледжі- Мектепке дейінгі ұйымдардың тәрбиешісі 2015ж Қ.Жұбанов атындағы университет «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» |
тәрбиеші |
Педагог-модератор 22.06.2021 ж №29 |
8 |
Артыгалиева Татьяна Александровна . |
16.03.1963 |
АМПИ – 1990 ж Мектепке дейінгі тәрбиеші
|
тәрбиеші |
Жоғары 06.06.2019 ж №187 |
9 |
Сапенова Калия Ергалиевна. |
28.04.1966 |
АМПИ-1985 ж «Балабақша тәрбиешісі» |
тәрбиеші |
I санатты 30.04.2019 ж №1-582
|
10 |
Нұрмағанбетова Алтынгүл Қуанқызы |
28.07.1983 |
С.Бәйішов Атындағы Ақтөбе университеті 2015 ж. Мектепке дейінгі тәрбие және оқыту
|
тәрбиеші |
Педагог-сарапшы 12.08.2021 ж №1-273 |
11 |
Самаева Тамара Толеуовна |
26.12.1975 |
Атырау Х.Досмұхамедов атындағы университет «Педагог-психолог» 2008 ж С.Бәйішев атындағы Ақтөбе университеті «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» 2017 ж |
тәрбиеші |
Педагог-сарапшы 23.12.2021 ж № 59
|
12 |
Михаеш Гулназ Мырзабаевна |
26.03.1977 |
Орал қаласы Ж.Досмұхамедов ПК - 2011ж |
тәрбиеші |
Жоғары 12.05.2016 ж № 566
|
13 |
Турганбекова Жанар Камаловна |
12.02.1977 |
Көпсалалы «Болашақ» колледжі Мектепке дейінгі тәрбие және оқыту 2016 жыл |
тәрбиеші |
II санатты 15.05.2019 ж №21
|
14 |
Оразалы Ұлболсын Дүйсенғалиқызы |
10.06.1998 |
Қ.Жұбанов атындағы университет «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» 2020 ж |
тәрбиеші |
Педагог-модератор 12.08.2021 ж №36
|
15 |
Абдуллина Жанар Ерсайновна |
20.08.1976 |
Орал гуманитарлық колледж 2016 ж |
тәрбиеші |
II санатты 21.05.2020 ж №33 |
16 |
Бердешова Динара Сисенгалиевна |
08.03.1980ж |
С.Бәйішов атындағы Ақтөбе университеті -2015 «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» |
тәрбиеші |
II санатты 15.06.2016 ж №30 (12.07.2018 – 03.06.2020 жылдар аралығында бала күтіміне байланысты жалақы сақталмайтын ақысыз демалыста болды.) |
17 |
Байдоллина Әлия Нұрланқызы |
07.01.1993 |
Ақтөбе гуманитарлық колледж «Мектепке дейінгі тәрбие және оқыту» 2014ж |
тәрбиеші |
Санаты жоқ |
18 |
Кесикова Асия Ахметовна |
17.06.1990 |
ЖМ «Рауан» көпсалалы колледж 2019 ж |
тәрбиеші |
Санаты жоқ |
19 |
Каниева Камшат Максатовна |
04.06.1978 |
С.Бәйішов атындағы Ақтөбе колледжі - Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу 2019 ж |
тәрбиеші |
Педагог-модератор 30.12.2020 ж №64 |
20 |
Нуриева Айнаш Есейқызы |
12.09.1993 |
Ақтөбе гуманитарлық колледж «Мектепке дейінгі тәрбие және оқыту» 2014ж |
тәрбиеші |
Санаты жоқ |
21 |
Заруова Лаззат Жаксыбаевна. |
02.07.1975 |
Көпсалалы «Болашақ» колледжі Мектепке дейінгі тәрбие және оқыту 2020 ж |
тәрбиеші |
Санаты жоқ |
22 |
Нурлиева Нургуль Мухтаровна |
26.05.1984 |
М.Тынышпаев атынд.КазККА «Мектепке дейінгі тәрбие және оқыту» 2019ж |
тәрбиеші |
Санаты жоқ |
23 |
Бижанова Жәйнагүл Қыдырбайқызы |
12.03.1984ж |
Ақтөбе гуманитарлық колледж «Бастауыш сыныпты оқыту және шетел тілін оқыту» 2004ж
Ақтөбе мемлекеттік педагогикалық институт «Педагог және психолог» 2007 ж
Баишев Университетінің 6В01211 - «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» білім беру бағдарламасының « 1 курс студенті 2022 жылдың 09 ақпандағы № 1095 шығыс құжаты |
тәрбиеші |
II санатты 17.06.2015 ж №12 (25.09.2019 – 30.06.2021 жылдар аралығында бала күтіміне байланысты жалақы сақталмайтын ақысыз демалыста болды.)
|
24 |
Көптлеуова Аружан Нұрланқызы |
28.06.2002 |
Орал гуманитарлық колледж 2021 ж «Мектепке дейінгі тәрбие» |
тәрбиеші |
Педагог-модератор 26.08.2021 №39 |
25 |
Жұбанова Меруерт Шадьярқызы |
17.06.1998 |
Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік мемлекеттік университеті «Мектепке дейінгі оқыту» 2020 ж |
тәрбиеші |
Санаты жоқ |
26 |
Тажиева Асемгуль Дуйсеновна |
01.01.1989 |
Ақтөбе гуманитарлық колледж «қазақ тілі және әдебиеті пән мұғалімі» 2010ж
|
қазақ тілі маманы |
Санаты жоқ |
27 |
Анарбекова Адемау Базарбаевна |
30.08.1978 |
Ақтөбе гуманитарлық колледж «Музыкапәнінің мұғалімі, музыка жетекшісі» 1997 ж |
музыка жетекшісі |
Санаты жоқ
|
28 |
Жамалова Гульнур Сарсенбаевна |
10.10.1974 |
Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе мемлекеттік университеті «Музыка пәнінің мұғалімі »2006 ж |
музыка жетекшісі |
II санатты 21.05.2020 ж №31 |
29 |
Наренбай Назгүл Қанатбайқызы |
13.09.1994 |
Ақтөбе мұнай және газ колледжі «Дене шынықтыру және спорт пәнінің мұғалімі» 2015 ж |
дене тәрбиесі нұсқаушысы |
Санаты жоқ |
30 |
Апендина Гульсайран Рамазановна |
11.06.1983 |
Ақтөбе гуманитарный колледж «Бастауыш сынып мұғалімі және информатика» 2004 ж С.Бәйішев атындағы колледж «Мектепке дейінгі тәрбие және оқыту» 2017 ж |
тәрбиеші |
II санатты 13.06.2017 №41 |
31 |
Нурмаганбетова Раушан Битикейовна |
10.04.1985 |
Ақтөбе сәулет-құрылыс колледж «Дене тәрбиесі және спорт» |
тәрбиеші |
Санаты жоқ |
32 |
Төлемісова Ботакөз Серікбайқызы |
25.11.1982 |
Ақтөбе гуманитарлық колледж «Мектепке дейінгі тәрбие және оқыту» 2011 ж |
әдіскер |
Педагог-сарапшы 29.12.2020 ж №2-403 |
33 |
Дуимбаева Жазира Сабиқызы |
02.07.1991 |
Ақтөбе гуманитарлық колледж «Мектепке дейінгі және негізгі орта білім беру ұжымд музыка пәні мұғалімі» 2012 ж |
музыка жетекшісі |
Педагог-сарапшы 12.08.2021 №1-273
|
34 |
Иманбекова Қарлыгаш Сагинбаевна |
18.04.1989 |
Баишев Университеті «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» 2019 ж |
тәрбиеші |
санатсыз |
35 |
Рахметжан Шолпан Бауыржанқызы |
18.09.1991 |
Шымкент әлеуметтік –инновациялық университет 2019 ж 2021 ж «Мектепке дейінгі тәрбие» |
тәрбиеші |
санатсыз |
36 |
Нурмагамбетова Асель Муратовна |
12.09.1991 |
Батыс Қазақстан инженерлік гуманитарлық университеті «Мектепке дейінгі оқыту мен тәрбиелеу» 2015 ж |
тәрбиеші |
Педагог-сарапшы 24.12.2021ж №1-178 /3 |